Tuesday, May 22, 2007

Ada apa dengan kenaikan gaji?

Uwaaaa!!! Sudah tau , mau tanya lagi lor – I’m not even employed!
___
Mari belajar bahasa Indonesia (dari arkib IM)
Rad: Alooo
Rad: Anybody homeee????
Ri: hai
Ri: how are you
Rad: Waduh, gampang sekali fotonya...
Ri: he he
Ri: sedang ngapain nih
Rad: Fine tenkiu tp aku masih belum submit hahahahahaha...Id udah ambik borang utk bentang prop - tu pun dia mau bilang sama aku!
Rad: Heheheheh..aku rindu sama kamu sih!
Ri: ya sih, aku agak mabuk juga
Rad: Udah, jgn takut....gue acah aja!
Ri: siapa aja disitu
Ri: aku belum bagi tahu sama prof t
Rad: Atai -dia kata kirim email tp kamu kok tak balas sih? Mau bagi kamu tau psl husband prof f meninggal dunia - teruk sgt mabuk kamu? So, jadi deh pulang sini?
Ri: aku baru hari ini lihat email
Rad: Family dua2 side udah tau? Ada party2 kok?
Rad: Ini di uni atau cafe?
Ri: sorry semua, aku belum memutuskan balik apa nggak
Rad: Kerjaan jalan tak?
Ri: di cafe dekat rumah
Ri: apa itu family 2 side
Rad: Tak kisah, asalkan kamu slow & steady bikin kerja di sana - sekalian mabuk & pening...
Rad: I mean, bang b's family udah tahu kamu *tut!*?
Rad: Just morning sickness or all day long?
Rad: Sori ya -ganggu kamu chat dgn b.b aja ye...
Ri: siapa b
Ri: oh bang b, udah dong, dari awal lagi
Rad: Sori- gue salah eja....
Ri: siapa nih yang akan submit
Rad: Teruk sgt mabuk kamu?
Ri: yah seharian mual
Rad: Id -sibuk2 ambil borang utk bentang prop. K.J viva postpone to next month
rad: Makin kurus sih? Tak lalu makan?
Ri: makan kuat nih, kayak orang kena gestrik, lapar terus
Ri: tak ada celana yang muat lagi
Rad: My friend, roz kawan id tu duduk di meja kamu - tapi guna laptopnya sendiri. Kamu tak kisah kan? Usah khuatir, cuma guna i-net connection aja
Rad: Waduh...just imagine nanti kamu udah 4,5 bulan -pasti lagi hebat!
Ri: ya tak apa, sorry ya karna aku nggak beritahu pasword
Rad: Baru zu dtg fak -rabu...jumpa j-poon
Ri: wah, gimana dengan tesis aku, jalan ditempat
Rad: Tenang - concentrate on getting better & tc of the baby -mcm kawan aku dulu dia tak larat nak ngadap pc lama so hubby belikan aja dia pda - enaknya sambil baring pun boleh kerjaan sih
Rad: Anak kamu gembira sih nak dpt adik?
Ri: ya tiap hari dia tak sabar bila adiknya keluar
Rad: Hehehehe..dia bakal jadi kakek yg pnyayang!
Rad: Jadinya, tiap2 hari kamu buat apa? Baring saja deh?
Ri: ya nggak lah, kalau diam malah mualnya terasa
Ri: nonton tv, kasi makan anak, baca
Rad: Eh, tiket kamu kira burn gitu aja lah? Coz today is 18th?
Ri : kemungkinan besar
Rad: Az udah keluar dari biliknya - Pak ir dah masuk - Ish, kotor bangat!
Ri: oh ya
Ri: udah ada orang lain yang curiga aku *tut!*
Rad: Oklah, saya izinkan kamu chat dgn b.b...sapa yg curiga psl kamu? Aku takde cerita atau kasi tau sapa2 pun...
Rad: Tak apalah...nanti dtg dgn perut sudah besar - pasti semua terkejut!
Rad: Is & ros udah dpt 6month extention
Ri: ok, keadaan disitu seperti biasa ya, cuti gini sepi nggak
Rad: Tak sedar dah abis 2minggu holiday - tak sepi coz ada sem 3. Atai dtg kejap2, minggu ni dah 2x tp Fath langsung tak nampak. P.Ya adalah sentiasa. Zai kejap ada, kejap tiada. Id rajin jugak ketuk kantor kita tp aku malas sih nak layan
Rad: Eh, oklah gue udah mau solat. Jaga diri baik2 sama anak & baby. Cubalah bikin tesis sikit2 - lama2 siaplah. Nanti teruk kamu mau bilang sama zu, belum prof tanya lagi.
Rad: Buh-bye! Buh-bye now. Buh-Bye!

P/s: Ciplak ilham berdasarkan djin's entry. Hahahah.
Transkrip tidak ada kena-mengena sama ada dengan mereka yang hidup atau mati.
Tidak ada niat untuk mempermainkan bahasa.
Will update the previous entry & comments when time permits.

No comments: